אבץ וחשיבותו לתפקוד מיני בריא

אבץ נחשב למינרל חשוב וחיוני לתפקוד התקין של הגוף. הוא מצוי באופן טבעי במזונות שונים, אך בחלק מהמקרים מומלץ לצרוך אותו כתוסף תזונה. האבץ חיוני לתפקוד מיני תקין אצל גברים, כמו גם לשמירה על מערכת חיסון חזקה, רמות אנרגיה גבוהות וכדומה. במאמר זה נעסוק בחשיבות האבץ בתפקוד המיני ונבחן את המינון הנדרש עבורכם, בהתאם לגיל ולמצב הבריאותי שלכם.

 

מה מעולם לא ידעתם על אבץ?

רוב האנשים אינם סובלים ממחסור חמור באבץ, מאחר ומדובר על מינרל נפוץ יחסית בתזונה. אך בחלק מהמקרים ייתכן מחסור, העלול להשפיע על מספר מערכות גוף שונות. האבץ חיוני לתפקודי הגוף השונים, לכן חשוב לצרוך מזונות עשירים באבץ, או לחילופין, להקפיד על צריכה של תוסף תזונתי בעל רמת ספיגה גבוהה. כדאי לדעת כי האבץ מופרש מהגוף במקרים של עודף, לכן אין שום חשש להצטברות אבץ בכמויות מזיקות. רוב האנשים אינם מודעים לחשיבות האבץ במטבוליזם של תאי הגוף השונים, אך למעשה הוא חיוני לתפקוד התקין של כ-100 אנזימים שונים. האבץ מעורב בתפקוד של מערכת החיסון, בסינתזת חלבונים וסלילי דנ”א, בריפוי מהיר ויעיל של פצעים ובמנגנוני חלוקת התאים בגוף. מעבר לכך, האבץ חיוני לתפקוד מיני תקין ולבריאות הלב וכלי הדם.

 

כיצד אבץ משפיע על התפקוד המיני?

  1. אבץ חיוני בתהליך ייצור נוזל הזרע, לכן אם אתם סובלים מבעיות פוריות, ייתכן שתוספת אבץ תוכל לסייע לכם להיכנס להיריון. כדאי לדעת כי בעת השפיכה הגבר מאבד כ-5 מ”ג אבץ, לכן גברים שמעוניינים להבטיח כניסה מהירה ויעילה להיריון, חייבים להקפיד על צריכת אבץ מספקת. מחסור באבץ יתבטא בירידה בספירת הזרע, דבר שכמובן יפגע משמעותית בסיכוי שלכם להרות.
  2. האבץ משפיע על החשק המיני שלכם, לכן מחסור באבץ יורגש בין היתר ברמת התשוקה. אם אתם חווים ירידה בחשק המיני ודחף מופחת לקיים יחסי מין, כדאי שתעשירו את התזונה שלכם במאכלים העשירים באבץ, או לחילופין, תקפידו לצרוך תוסף תזונה איכותי, המכיל מינון גבוה של אבץ עם יכולת ספיגה מהירה ויעילה.
  3. ידוע כי האבץ חיוני לתפקוד התקין של חוש הטעם והריח, דבר שמשפיע לא רק על התיאבון שלכם, אלא גם על התיאבון המיני. ללא חוש ריח תקין, אתם עלולים לחוש ירידה במשיכה שלכם לבן או לבת הזוג, מאחר וחלק מהמשיכה שלנו נובעת מחוש הריח. הריח של בן או בת הזוג מעוררים אצלנו תחושות נעימות וחמימות, לכן מחסור בריח משנה את רמת המשיכה.
  4. חשוב לציין כי האבץ מעורב לא רק בייצור תאי הזרע, אלא גם ביכולת התנועתיות שלהם. מחסור באבץ יוביל לתאי זרע בעלי תנועתיות נמוכה, הנחשבים לפחות איכותיים. כמובן שהדבר יפגע בפוריות שלכם ובסיכויים להיכנס להיריון. תאי זרע תקינים חייבים להפגין רמה מינימלית של תנועתיות, מאחר והיא חיונית לתהליך ההפריה. ניתן לקחת תוסף אבץ איכותי, במטרה לשפר את ספירת הזרע ואת רמת התנועתיות של הזירעונים.
  5. מחסור באבץ מוביל לירידה ברמות הטסטוסטרון, אשר נוטות לרדת באופן טבעי כתוצאה מהעלייה בגיל. גברים מבוגרים סובלים לרוב מרמות טסטוסטרון נמוכות יחסית, אך ניתן לשפר את המצב באמצעות תוספת אבץ. האבץ יכול להעלות את רמות הטסטוסטרון שלכם, דבר שיוביל לחשק מיני מוגבר וזקפה יציבה וחזקה. מחקרים מראים כי רמות האבץ נוטות להיות נמוכות יותר אצל גברים עקרים עם ספירת זרע נמוכה, לכן חשוב להיות מודעים לכך ולטפל במצב מוקדם ככל הניתן.

למידע נוסף אודות הטסטוסטרון והקשר שלו לחשק מיני, לחצו כאן >>>

 

צריכה מספקת של אבץ

כל אחד זקוק לאספקה שוטפת של אבץ, במטרה להבטיח תפקוד יומיומי תקין. הגוף שלנו אינו מיועד לאגירת מצבורי אבץ, לכן חשוב להקפיד על תזונה עשירה באבץ. אנשים שמתקשים לאכול מאכלים מסוג זה, חייבים להקפיד על צריכה של תוסף אבץ איכותי. הצריכה היומית המומלצת עומדת על 11 מ”ג אבץ לגברים, לעומת 8 מ”ג לנשים.

 

מזונות עשירים באבץ

אבץ מצוי במגוון רחב של מזונות שונים, לכן אם אתם מקפידים על תזונה מאוזנת ומגוונת, ככל הנראה תקבלו את מנת האבץ היומית הנחוצה לכם. המזונות העשירים ביותר באבץ כוללים צדפות, עוף, בשר אדום ואיברי פנים. אך אל דאגה, גם צמחוניים וטבעוניים יכולים לקבל אבץ מגרעיני דלעת, שומשום, קטניות שונות, דגנים מלאים ומוצרי חלב. מעבר לכך, תוכלו לקבל מינון נמוך של אבץ גם באמצעות הקפדה על אכילה של פירות וירקות שונים וביצים. עם זאת, כדאי לדעת כי ספיגת האבץ משתנה בין המזונות השונים, מאחר וחומצה פיטית למשל, נקשרת לאבץ ובכך מונעת את ספיגתו בגוף. חומצה פיטית מצויה בדגנים מלאים וקטניות, לכן זמינות האבץ במזונות אלו תהיה נמוכה יותר. כדאי לדעת כי השריית הדגנים והקטניות למשך מספר שעות והנבטתם יכולה לשפר את זמינות האבץ, מאחר והיא מפחיתה את כמות החומצה הפיטית.

 

 כיצד אבץ יכול לתרום באופן עקיף לתפקוד המיני התקין שלכם?

אבץ חיוני לתפקוד התקין של מערכת החיסון, כך שמחסור באבץ יחשוף אתכם לסיכויים גבוהים יותר לחלות ולסבול מעייפות וחולשה. כמובן שהמצב הגופני והבריאותי שלכם משפיע גם על החשק והרצון לקיים יחסי מין. מעבר לכך, האבץ מסייע בוויסות רמות הסוכר בדם, המשפיעות על התחושה הכללית ועל רמות האנרגיה. נפילה ברמת הסוכר תגרום לתחושת עייפות וחוסר אנרגיה, שכמובן תוביל לתדירות נמוכה יותר של יחסי מין. כמו כן, כדאי לדעת כי האבץ חיוני בפיתוח שרירים ובהתאוששות אחרי מאמץ פיזי עצים, לכן תוספת אבץ תגרום לכם להרגיש טוב יותר אחרי אימון פיזי ותסייע לכם לפתח שרירים, שיוכלו לשפר את הביצועים והסיבולת שלכם במיטה.

אבץ וחשיבותו לתפקוד מיני בריא
אבץ וחשיבותו לתפקוד מיני בריא

 

אבץ וחשיבותו לתפקוד מיני בריא – שורה תחתונה

ניתן לומר שאבץ חיוני לפעילות התקינה של רוב מערכות הגוף, לכן אין שום ספק כי יש להקפיד על תזונה עשירה באבץ. בחלק מהמקרים מומלץ להקפיד על צריכה של תוסף אבץ איכותי, שיבטיח לכם ספיגה מהירה ויעילה של המינרל החיוני הזה.

אנו באתר TEVA ONLINE נשמח לספק לכם תוסף אבץ איכותי, שיבטיח לכם תפקוד מיני בריא ומשודרג!

למדתם משהו חדש? שתפו עם החברים
מאמרים נוספים מהמגזין
מגנזיום ושיפור האון הגברי

מגנזיום ושיפור האון הגברי מהווים את אחד התחומים המדוברים ביותר בשנים האחרונות. המגנזיום נחשב לאחד המינרליים החשובים ביותר בגוף האדם, מאחר והוא מהווה חלק חשוב

קרא עוד »
העגלה שלי

רוצים לדבר עם מומחה ?