האם זה בריא לאונן? כל העובדות המדעיות

אם בעבר אוננות הופיעה במילון תחת ההגדרה ל”התעללות וניצול עצמי”, כיום כולנו יודעים שמדובר בפעולה טבעית, לגיטימית ואפילו בריאה. אבל מי באמת קבע שאוננות זה בריא? הבאנו איתנו את כל הקביעות המדעיות שיעזרו לכם לגלות את האמת מאחורי הפעולה הכי נפוצה אבל גם הכי מודחקת בעולם – האם זה בריא לאונן.

 

רק אהבה תנצח. אהבה עצמית כמובן.

אם אתם מאוננים ומרגישים תחושת אשמה, זה כנראה מפני שכך גדלתם. את כולנו לימדו בדרך כזו או אחרת, שאוננות היא מעשה גס, לא אתי, חוטא ואפילו מחליש את הגוף או פוגע בראיה. מצד שני, גם אם לא לימדו אתכם כלום לגבי אוננות לטוב או לרע, אין לכם באמת סיבות לחשוב שהיא בריאה. הרי מישהו כאן למד בחייו דבר או שניים על שוד מכולת? ברור שלא. הרי מה שלא מדברים עליו, כנראה לא צריך להתקיים בכלל. 

אבל איך אומרים בעולמנו? אהבה מנצחת הכל. וגם הפעם, אהבה עצמית ואהבת הגוף שלנו מביסות סוף סוף את האיסורים העתיקים ומוציאות לראשונה את האוננות ואת האמת לגביה לאור. אתם יכולים להמשיך לא לדבר עליה, לאפשר לסביבה להימנע מלדבר עליה, אבל אין כל סיבה שלא תבצעו אותה. הנה כמה אמירות מומחים שעונות על השאלה האם זה בריא לאונן:

 

מה אומרים הסקסולוגים, יועצי המין והמומחים למיניות?

ג’ויסלין אלדרס הייתה בעברה מפקדת חיל הנשים האמריקאי. היא פוטרה מתפקידה לאחר שהרצתה בפני צעירים ואמרה את המשפט: “אוננות היא אלטרנטיבה ליחסי מין מלאים, למי שעדיין לא בשל ליחסים זוגיים”. לאחר שפוטרה והכעס בקרב האמריקאים (בצדק) התעורר, החליט משרד החינוך האמריקאי להקים אתר שבו מידע עובדתי אמין, נקי ופשוט לגבי אוננות ובו אפשר למצוא אפילו טכניקות שמלמדות איך לאונן. מאז – כאילו נפתח הסכר. מומחים ויועצי מין מסבירים בגלוי שזה לא משנה איך מאוננים – העיקר שזה מתבצע מתוך רצון, בשליטה וכמובן בפרטיות. הסקסולוגים מסבירים שהאוננות היא התנסות בהנאה: כל אחד יכול לגלות מה מסב לו עונג, מה נעים לו ואיך. למעשה, אין כל פסול באוננות כל עוד היא לא מתקבלת על חשבון דברים אחרים. לשאלת הכמות עונים המומחים, שזה בסדר שלא לאונן, אם מישהו לא מרגיש את הצורך לכך. באתר טבע אונליין תמצאו מוצרים שיהפכו לכם את ההנאה מאוננות למדהימה.

 

מה אומרים הרופאים – האם זה בריא לאונן?

רופאים בעבר היו החסידים הגדולים ביותר של “אנטי-אוננות”. מאז המהפכה המדעית במאה ה-16, הם נהגו לקשור בין אוננות למוגבלויות שונות ולקבוע שמי שמאונן בהכרח סובל ממחלה כלשהי. מעבר לכך, הם גם קבעו שאנשים שיש להם מחלות נפשיות מאוננים. קל מאוד לדמיין סיטואציה שבה מישהו נתפס באותם ימים מאונן חס וחלילה ונשלח לבית משוגעים מהסוג הטראומטי. כיום רופאים חושבים רחוק מזה. הם מבינים שמדובר בפעולה שלא גורמת לנזק, אין לה שום יכולת לפגוע בגדילה, בשרירים או בפוריות. היא לא פוגעת באונות המינית ואין לה שום קשר להצלחה או כישלון במבחנים ובקריירה.

לגבי התדירות מסבירים הרופאים, שלא רצוי לעסוק בזה במשך שעות רבות במהלך היום, משום שזו בסופו של דבר עלולה להיות בריחה מדברים אחרים. האוננות לא גורמת לנזק נפשי או פיזי, אבל הרופאים ממליצים לאונן עד פעמיים ביום כדי לשמור על איזון טוב ואפילו לגוון בטכניקות, התנוחות והמקצבים, כדי ליהנות כמו שצריך גם בסקס עם בני זוג. 

 

האם זה בריא לאונן? מאוד. והנה מחקר שמוכיח את זה מעולה

מחקר משנת 2015, קובע שגברים מאוננים מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית. במחקר מקביל נקבע שנשים מאוננות מגדילות את הסיכוי להימנע מדלקות. סרטן הערמונית פוקד גברים בכל גיל ואם הוא אובחן מאוחר מידי, כמעט לא ניתן להילחם בו. מעבר לכך, ידוע ש-80% מהגברים בגיל הזהב (80+) שמתו, אובחנו כלוקים בסרטן זה רק אחרי מותם. במילים אחרות – מדובר ברוצח שקט שלא תמיד ניתן לדעת על קיומו, עד שהוא מתחיל לסכן חיים. ולכן אוננות נחשבת לפעולת מנע מוצלחת מאוד, שמפחיתה ב-19% את הסיכוי לחלות. המחקר הזה אגב, בוצע על 32,000 גברים. 

 

אוננות גורמת לכם להצליח בחיים. לא מאמינים לנו? הנה מחקר שמוכיח

האם זה בריא לאונן גם מבחינה פסיכולוגית? אפשר להניח שכן. הרי האוננות גורמת לפורקן ולכן מפחיתה מתחים, חרדות וטרדות שרובצים אצלנו באופן שגרתי. אבל האם ידעתם שמאוננים הם גם אנשים מצליחים יותר? על פי מחקר שבוצע בארה”ב בקרב 1,012 תושבים עובדים, נמצא קשר ישיר בין אוננות לביטחון עצמי: ככל שמאוננים יותר, כך הביטחון העצמי גובר ומאפשר לנו לצבור יותר מעמד או אפילו לבקש העלאה.

המסקנה של החוקרים הייתה, שאנשים שמאוננים בתדירות גבוהה יותר, הם מצליחים יותר בעבודתם. מושאי המחקר אגב, נשאלו גם על הרגלי ותדירות האוננות וגם על מקומות העבודה שלהם. אלו שדיווחו שהם מאוננים לפחות פעם בשבוע, היו אלה שמחזיקים יותר במשרות ניהוליות ומרוויחים שכר יותר גבוה. כמה גבוה? על פי נתוני המחקר מדובר בממוצע שנתי של 47 אלף דולר. זאת לעומת אנשים שממעטים לאונן ונמצאו כמרוויחים סביב ממוצע שנתי של 44 אלף דולר. 

האם זה בריא לאונן

עד כמה זה בריא להפסיק לאונן? תלוי עד כמה הגזמתם 

עד כה פיארנו ושיבחנו את האוננות, הראינו שהיא מומלצת לגוף ולנפש, בדיוק כפי שהיא מומלצת לקריירה ולהצלחות החיים. אבל האם יש בזה גם צד אחר? מתברר שיש קבוצות מסוימות שמאמינות שהאוננות בכל זאת מזיקה לבריאות, אבל הן לא עושות זאת ממניעים דתיים או פרמיטיביים. על פי התנועה שנקראת No Fap Movement (התנועה למניעת שפשופים, בתרגום ישיר), מי שמפסיק לאונן מעלה את רמות הטסטוסטרון שלו בגוף בערך ב-45%. הטסטוסטרון רק נזכיר, הוא ההורמון הגברי שמצוי באשכים ובאזורים נוספים והוא האחראי במידה רבה לתפקוד המיני וגם לחשק המיני. הטסטוסטרון פוחת באופן טבעי עם הגיל ולכן מבוגרים בעלי רמות נמוכות, נוטים לצרוך תכשירים ותרופות שיעזרו להם להשיב לפחות חלק מהרמה שהייתה. 

בחזרה לתנועת ההתנגדות. אחד מתומכי הקבוצה שדיווח כי לא אונן במשך 471 ימים רצופים, הסביר שהוא מרגיש 100% שיפור בכל מיני תחומים בחייו, כולל יותר ביטחון עצמי, אנרגיה וחיוניות, בריאות נפשית ומוטיבציה. אותו חבר תנועה גם היה מכור בעבר לצפייה בפורנו, שכתוצאה ממנה היה חש אשמה ובושה גדולים, חווה חוסר מיקוד והשראה בחייו. הוא כיום נמנע מאוננות, אבל תומך ביחסי מין קבועים וסדירים בזוגיות. 

קל להבין שמה שקרה לאותו בחור נחמד הוא פשוט התמכרות. ולכן במקרה שלו, אי אפשר להפסיק את ההתמכרות בלי להימנע בכלל מהפעולה. אנשים שנשאבים להתמכרות לפורנו, סובלים בדרך כלל מדיכאון, חרדות חברתיות ומקשיים רבים לפתח זוגיות. פלא שהם צריכים להתנזר מאוננות? ככל שתאוננו במידה, לא תגזימו ותשמרו על התדירות באופן שנעים לכם ועושה לכם טוב – כל היועצים והמומחים למין ומיניות, כל הרופאים וגם האנשים מסביבכם, יסכימו על כך שאתם מבצעים פעולה בריאה, חיובית, תקינה, שאמורה לתרום לחייכם, לגוף, לנפש ולרוח. 

למדתם משהו חדש? שתפו עם החברים
מאמרים נוספים מהמגזין
מגנזיום ושיפור האון הגברי

מגנזיום ושיפור האון הגברי מהווים את אחד התחומים המדוברים ביותר בשנים האחרונות. המגנזיום נחשב לאחד המינרליים החשובים ביותר בגוף האדם, מאחר והוא מהווה חלק חשוב

קרא עוד »
העגלה שלי

רוצים לדבר עם מומחה ?